تفاوت کیفیت آموزشی شهر و روستا
وی با بیان اینکه آموزش و پرورشی که بتواند نیازهای حال و آینده دانش آموزان را در برنامه های خود ببیند موفق خواهد شد، افزود: نقیصه عدم تطبیق دروس ارایه شده در مدارس با نیازهای جامعه در جامعه روستایی و عشایری بسیار حادتر از جامعه شهری است.
بطحایی افزود: آنچه در آموزش و پرورش به دانش آموزان روستایی و عشایری آموزش می دهیم با نیازهای آنها در بیرون متفاوت است از طرفی با مهارت های زندگی، اقتصادی، اشتغال و با الگوی زندگی ایرانی و اسلامی نیز تفاوت دارد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هدف گذاری دولت دوازدهم در متناسب سازی دروس ارایه شده در مدارس با نیازهای جامعه گفت: برنامه ریزی درسی در جوامع روستایی و عشایری متناسب با زندگی آنها هدف گذاری دولت دوازدهم در آموزش و پرورش است.
بطحایی با بیان اینکه امروز 26 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، ادامه داد: این داشته ارزشمندی است برای آموزش و پرورش که می توانیم با استفاده از این زیرساخت ها آموزش و پرورش به روز را به روستاها ببریم.
بطحایی با اشاره به اینکه در سال جاری 96-97 شبکه آموزش و پرورش را راه اندازی کرده ایم، گفت: در مرحله آزمایشی شبکه آموزش و پرورش در مناطقی که به زیرساخت ها دسترسی دارند می توانیم از طریق شبکه مبتنی بر اینترنت و اینترانت مهارت زندگی شهروندی و کارآفرینی و فنی و حرفه ای را به دانش آموزان بیاموزیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این مسیر آموزش و پرورش یک نهاد بین دستگاهی است، تاکید کرد: برای تحقق شبکه آموزش و پرورش به همکاری دستگاه های اجرایی و سمن های روستایی نیاز داریم.