در یک کارخانه مایع ظرفشویی چه اتفاقاتی می‌افتد؟

کارخانه مایع ظرفشویی

ما بدون آنکه تاکنون دقت کرده‌باشیم، روزانه حداقل ۱ بار از مایع ظرفشویی استفاده می‌کنیم. اما آیا می‌دانید این ماده چه مراحلی را طی می‌کند تا از درب کارخانه به دست ما برسد؟ در یک کارخانه مایع ظرفشویی چه اتفاقی می‌افتد؟ با مجله شستشوی لیا واش همراه باشید تا قدم به قدم، شما را به یک تور گردشگری کوچک در کارخانه مایع ظرفشویی لیا واش دعوت کنیم. خوش آمدید.

سرفصل مطالب ارائه شده:

  • مایع ظرفشویی چیست؟
  • تاریخچه اولین کارخانه مایع ظرفشویی
  • کارخانه مایع ظرفشویی در ایران
  • در کارخانه مایع ظرفشویی لیا واش چه خبر است؟
  • نحوه سفارش از کارخانه مایع ظرفشویی لیا واش

مایع ظرفشویی چیست؟

مایع ظرفشویی، ماده شوینده‌ای است که برای کمک به شستن ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مایع معمولاً مخلوطی از سورفکتانت‌ها با کف بسیار زیاد است که تحریک پوستی کمی دارد و عمدتاً برای شستشوی دستی لیوان‌ها، بشقاب‌ها، کارد و چنگال و ظروف پخت و پز در سینک به کار می‌رود. مایع ظرفشویی علاوه بر کاربرد اولیه خود که شستشوی ظروف است، کاربردهای غیررسمی مختلفی نیز دارد؛ مانند ایجاد حباب، شستشوی لباس و تمیز کردن پرندگان آلوده به روغن.

مطلب مرتبط: تولید مایع ظرفشویی و دستشویی

تاریخچه اولین کارخانه مایع ظرفشویی

اولین کارخانه مایع ظرفشویی در آمریکا و بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ میلادی به وجود آمد. دو سال بعد یعنی سال ۱۹۴۲، تی‌پُل اولین کارخانه مایع ظرفشویی در اروپا بود که این محصول را تولید و روانه بازار کرد. این اتفاقات همگی در دوران جنگ جهانی دوم رخ دادند.

پیش از آن، در آلمان مایعی به نام کربنات سدیم تولید می‌شد که سودای شستشو (Washing Soda) نام داشت. این مایع برای شستشو و اغلب در مناطقی که دارای آب سخت بودند، مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس از آنکه مایع ظرفشویی امروزی اختراع شد، ارزش بازاری که مجموعه‌ای از چندین کارخانه مایع ظرفشویی در جهان ایجاد کرده بودند، در سال ۲۰۰۵ به ۱۰ میلیارد دلار رسید.

مطلب مرتبط: قیمت عمده مایع ظرفشویی ۱ لیتری چند است؟

کارخانه مایع ظرفشویی در ایران

در میان تمام کارخانه‌های مایع ظرفشویی که امروز می‌بینیم و آگهی‌های بازرگانی را به تصرف درآورده‌اند، برخی از برندهایی که برای حکم نوستالژی دارند را فراموش کرده‌ایم و برخی محصولات فوق‌العاده و با کیفیت را اصلا نمی‌شناسیم.

مثلا، ریکا را به خاطر دارید؟ اولین و معروف‌ترین کارخانه مایع ظرفشویی در ایران است که توسط غلامرضا داروگر در سال ۱۳۰۵ هجری شمسی تولید شد. در آن زمان، کارخانه‌های غلامرضا داروگر آنچنان مورد استقبال و توجه مردم قرار گرفت که به اعتباری ملی تبدیل شد و رضاشاه پهلوی، ناگذیر به بازدید از آن کارخانه‌ها رفت.

برند داروگر به خواب زمستانی فرو رفته‌است. ریکا امروز تولید نمی‌شود. اما آنچنان در ذهن ایرانیان ماندگار است، که ما محصولی را که برای شستن ظروف خود استفاده می‌کنیم، به نام ریکا می‌شناسیم؛ نه مایع ظرفشویی. ریکا خود نام یک برند است. اما، وقتی ما به فروشگاه می‌رویم و قصد خرید مایع ظرفشویی داریم، از فروشنده یک عدد «ریکا» می‌خواهیم و فروشنده برندهای مختلف «ریکا» را به ما معرفی می‌کند.

از ریکا که بگذریم، باید امروز را دریابیم. برندهای محتلف، محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند و به لطف رسانه‌های جمعی که امکانات تبلیغ را فراهم کرده‌اند، از محبوبیت خوبی برخوردارند.

تعداد کمی کارخانه مایع ظرفشویی هم وجود دارند که نیازی به تبلیغ در رسانه‌های جمعی نمی‌بینند. زیرا محصولی خاص تولید می‌کنند و مشتریانی خاص دارند. روزی از مالک کارخانه رولز رویس پرسیدند که چرا شما هیچگاه تولیدات خود را در تلویزیون تبلیغ نمی‌کنید؟ مالک رولز رویس گفت:«مشتریان ما وقت تلویزیون دیدن ندارند.» کارخانه تولید مایع ظرفشویی که اکنون درباره آن صحبت می‌کنیم نیز در چنین موقعیتی هستند.

این کارخانه‌ها، محصولات خود را به صورت عمده به برخی از فروشگاه‌های خاص توزیع می‌کنند و یا توجه به استراتژی خود، نیازی نمی‌بینند که تمام افراد جامعه آنها را بشناسند. با این حال، می‌خواهیم درباره یکی از آنها یعنی کارخانه مایع ظرفشویی لیا واش، صاحب امتیاز همین مجله‌ای که به رایگان آن را مطالعه می‌فرمایید، صحبت کنیم.

مطلب مرتبط: آشنایی با یک شرکت تولید مایع ظرفشویی جدید اما کارکشته

در کارخانه مایع ظرفشویی لیا واش چه خبر است؟

اکنون می‌خواهیم قدم به قدم، مراحل تولید مایع ظرفشویی در لیا واش را شرح دهیم.

۱. تحقیق و نیازسنجی

در مرحله اول، ما تحقیقات لازم را روی بازار انجام می‌دهیم تا ببینیم مشتریان‌مان دقیقا چه می‌خواهند؟ آیا نیاز به محصولی دارند که هم چربی‌زدایی کند و هم عطر خوبی داشته باشد، یا فقط چربی‌زدایی برای آن‌ها اهمیت دارد؟ اگر خواستار محصولی با عطر خوب هستند، چه عطری را می‌پسندند؟ سیب؟ توت‌فرنگی؟ لیمو؟ در این مرحله ما دقیقا نیاز مشتریان را شناسایی می‌کنیم و در این مرحله است که تصمیم می‌گیریم از اسانس کدام میوه در تولید محصول استفاده کنیم.

۲. تهیه مواد اولیه

در مرحله دوم، ما بر اساس نیازسنجی‌هایی که از مشتریان داشته‌ایم و بر اساس محصولی که قصد تولید آن را داریم و همچنین حجمی که قرار است تولید کنیم، مواد اولیه را تهیه و آنها را برای تولید آماده‌سازی می‌کنیم.

۳. تولید آزمایشی

در این مرحله، مقدار کمی از محصول را به صورت آزمایشی تولید می‌کنیم و آن را به کیفیت‌سنجی می‌فرستیم. واحد کنترل کیفی، وظیفه عیب‌یابی محصول را به عهده دارد. اگر عیبی وجود نداشت، محصول، تایید شده و می‌رود برای تولید انبوه. اما در صورتی که عیب و ایرادی وجود داشت، واحد کنترل کیفی دستورالعمل‌های لازم را برای رفع ایرادات، به واحد تولید می‌دهد.

واحد تولید تغییرات لازم را ایجاد می‌کند و مجددا مقدار کمی از محصول را تولید می‌کنند تا دوباره مورد آزمایش قرار بگیرد. پس از تایید، محصول به تولید انبوه می‌رسد.

۴. بسته‌بندی

پس از آنکه مقدار مورد نظر تولید شد، نوبت به بسته‌بندی می‌رسد. مایع ظرفشویی تولیدشده، در بطری‌ها ریخته‌می‌شود و بطری‌ها نیز در جعبه‌های کارتنی بسته‌بندی می‌شوند. وظیفه طراحی بطری، طراحی جعبه و… نیز به عهده واحد بسته‌بندی است. پس از اینکه بطری‌ها در جعبه‌ها چیده شدند، به واحد توزیع فرستاده می‌شوند.

۵. توزیع

پس از بسته‌بندی، واحد توزیع وظیفه دارد که محصولات تولیدشده را به دست سفارش‌دهندگان برساند. در واقع، شما به عنوان یک فروشگاه‌دار، اگر از کارخانه مایع ظرفشویی لیا واش محصول سفارش دهید، آن را از کارمندان واحد توزیع تحویل خواهید گرفت.

مطلب مرتبط: بهترین شرکت پخش عمده مایع ظرفشویی

نحوه سفارش از کارخانه مایع ظرفشویی لیا واش

روش کار برای شما بسیار ساده‌سازی شده‌است و هیچ نیازی به پروسه‌های پیچیده وجود ندارد. در واقع، برای سفارش محصول از کارخانه مایع ظرفشویی لیا واش، تنها یک تماس ساده لازم است. همین حالا، با گوشی که در دست دارید می‌توانید هم به صورت تلفنی، هم از طریق تلگرام و هم از طریق ایمیل با ما تماس برقرار کنید